Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 PPL 99 Zásilkovna 54

Wanghong as Social Media Entertainment in China

Jazyk AngličtinaAngličtina
E-kniha Adobe ePub
E-kniha Wanghong as Social Media Entertainment in China David Craig
Libristo kód: 41010467
Nakladatelství Palgrave Macmillan, února 2021
In Chinese, the term wanghong refers to creators, social media entrepreneurs alternatively known as... Celý popis
? points 184 b
1 844
Skladem Ihned ke stažení

In Chinese, the term wanghong refers to creators, social media entrepreneurs alternatively known as KOLs (key opinion leaders) and zhubo (showroom hosts), influencers and micro-celebrities.  Wanghong also refers to an emerging media ecology in which these creators cultivate online communities for cultural and commercial value by harnessing Chinese social media platforms, like Weibo, WeChat, Douyu, Huya, Bilibili, Douyin, and Kuaishuo.  Framed by the concepts of cultural, creative, and social industries, the book maps the development of wanghong policies and platforms, labor and management, content and culture, as they operate in contrast to its non-Chinese counterpart, social media entertainment, driven by platforms like YouTube, Facebook, Instagram, and Twitch. As evidenced by the backlash to TikTok, the threat of competition from global wanghong signals advancing platform nationalism.

Informace o knize

Plný název Wanghong as Social Media Entertainment in China
Jazyk Angličtina
Vazba E-kniha - Adobe ePub
Datum vydání 2021
EAN 9783030653767
Libristo kód 41010467
Nakladatelství Palgrave Macmillan
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet