Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 PPL 99 Zásilkovna 54

Capitalism and Cartography in the Dutch Golden Age

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Capitalism and Cartography in the Dutch Golden Age Elizabeth A. Sutton
Libristo kód: 09231837
Nakladatelství The University of Chicago Press, června 2015
In Capitalism and Cartography in the Dutch Golden Age, Elizabeth A. Sutton explores the fascinating... Celý popis
? points 178 b
1 775
Skladem u dodavatele v malém množství Odesíláme za 10-14 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


TOP
Bitva o pevnost Qala-e Džang Doug Stanton / Pevná
common.buy 83
Atsuko's Japanese Kitchen Atsuko Ikeda / Pevná
common.buy 517
Dizziness Gregory T. Whitman / Brožovaná
common.buy 493
Anleitung zur Analyse organischer Körper Justus Liebig / Brožovaná
common.buy 760
It's Ok to Cry in the Garden Nanditta Colbear / Brožovaná
common.buy 621
Chicklet's Dream Linda Crow Caden / Pevná
common.buy 793
Ausnahmezustand Roland Weilguny / Brožovaná
common.buy 353
Dorothy's Visit Lugbara version Sally WardRobert MawaBen Draville / Brožovaná
common.buy 85
Briefwechsel zwischen Anastasius Grün und Ludwig August Frankl Bruno von Frankl-Hochwart / Brožovaná
common.buy 1 007
Alles echt Berlin Billi Wowerath / Brožovaná
common.buy 661

In Capitalism and Cartography in the Dutch Golden Age, Elizabeth A. Sutton explores the fascinating but previously neglected history of corporate cartography during the Dutch Golden Age, from ca. 1600 to 1650. She examines how maps were used as propaganda tools for the Dutch West India Company in order to encourage the commodification of land and an overall capitalist agenda. Building her exploration around the central figure of Claes Jansz Vischer, an Amsterdam-based publisher closely tied to the Dutch West India Company, Sutton shows how printed maps of Dutch Atlantic territories helped rationalize the Dutch Republic's global expansion. Maps of land reclamation projects in the Netherlands, as well as the Dutch territories of New Netherland (now New York) and New Holland (Dutch Brazil), reveal how print media were used both to increase investment and to project a common narrative of national unity. Maps of this era showed those boundaries, commodities, and topographical details that publishers-state-sponsored corporate bodies-and the Dutch West India Company merchants and governing Dutch elite deemed significant to their agenda. In the process, Sutton argues, they perpetuated and promoted modern state capitalism.

Informace o knize

Plný název Capitalism and Cartography in the Dutch Golden Age
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Pevná
Datum vydání 2015
Počet stran 208
EAN 9780226254784
ISBN 022625478X
Libristo kód 09231837
Váha 408
Rozměry 238 x 165 x 21
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet