Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 PPL 99 Zásilkovna 54

Cities of Commerce

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Cities of Commerce Oscar Gelderblom
Libristo kód: 01984563
Nakladatelství Princeton University Press, září 2013
Cities of Commerce develops a model of institutional change in European commerce based on urban riva... Celý popis
? points 149 b
1 487
Skladem u dodavatele v malém množství Odesíláme za 12-17 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Arena, deutsche Ausgabe Simon Scarrow / Brožovaná
common.buy 296
'Deutsche Mutter, bist du bereit ...' Dorothee Schmitz-Köster / Brožovaná
common.buy 236
Bombing War Richard Overy / Brožovaná
common.buy 615
Und dennoch... Hildegard Hamm-Brücher / Pevná
common.buy 445
Das große Godmode Trader Handbuch Thomas May / Pevná
common.buy 1 019
Cultural Anthropology: A Global Perspective Raymond Scupin / Brožovaná
common.buy 2 354
Carl W. Blegen / Pevná
common.buy 1 132
Technisches Zeichnen IN Deutsches Institut für Normung e.V. / Brožovaná
common.buy 1 830
Everyday Flexitarian Nettie Cronish / Brožovaná
common.buy 814

Cities of Commerce develops a model of institutional change in European commerce based on urban rivalry. Cities continuously competed with each other by adapting commercial, legal, and financial institutions to the evolving needs of merchants. Oscar Gelderblom traces the successive rise of Bruges, Antwerp, and Amsterdam to commercial primacy between 1250 and 1650, showing how dominant cities feared being displaced by challengers while lesser cities sought to keep up by cultivating policies favorable to trade. He argues that it was this competitive urban network that promoted open-access institutions in the Low Countries, and emphasizes the central role played by the urban power holders - the magistrates - in fostering these inclusive institutional arrangements. Gelderblom describes how the city fathers resisted the predatory or reckless actions of their territorial rulers, and how their nonrestrictive approach to commercial life succeeded in attracting merchants from all over Europe. Cities of Commerce intervenes in an important debate on the growth of trade in Europe before the Industrial Revolution. Challenging influential theories that attribute this commercial expansion to the political strength of merchants, this book demonstrates how urban rivalry fostered the creation of open-access institutions in international trade.

Informace o knize

Plný název Cities of Commerce
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Pevná
Datum vydání 2013
Počet stran 312
EAN 9780691142883
ISBN 0691142882
Libristo kód 01984563
Nakladatelství Princeton University Press
Váha 570
Rozměry 243 x 163 x 25
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet