Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 64 PPL 99 Zásilkovna 54

Clientelism, Interests, and Democratic Representation

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha Clientelism, Interests, and Democratic Representation Simona Piattoni
Libristo kód: 02044111
Nakladatelství Cambridge University Press, září 2001
This 2001 book charts the evolution of clientelist practices in several western European countries.... Celý popis
? points 111 b
1 112
Skladem u dodavatele Odesíláme za 14-18 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Na ostří nože Julie James / Pevná
common.buy 191
Victory Lab Sasha Issenberg / Brožovaná
common.buy 372
Grammatical Evolution Michael O'Neill / Pevná
common.buy 5 094
Enumeración CARMEN BUSMAYOR LOPEZ / Audio CD
common.buy 415
Graham Greene Michael G. Brennan / Pevná
common.buy 6 572
Applications and Theory of Petri Nets 2005 Gianfranco Ciardo / Brožovaná
common.buy 1 681
Russian Sacred Music for Choirs No?e Mann / Pevná
common.buy 614
Communication in Mechanism Design Steven R. Williams / Brožovaná
common.buy 1 114
New Competitive Advantage Michael H. Best / Brožovaná
common.buy 2 243
Critical History and Philosophy of Psychology Richard T. G. WalshThomas TeoAngelina Baydala / Pevná
common.buy 4 904
Cruise of the Jest Jon Adams / Brožovaná
common.buy 479

This 2001 book charts the evolution of clientelist practices in several western European countries. Through the historical and comparative analysis of countries as diverse as Sweden and Greece, England and Spain, France and Italy, Iceland and the Netherlands, the authors study both the 'supply-side' - the institutional context in which party leaders devise and implement their political strategies - and the 'demand-side' - the degree of 'empowerment' of civil society - of clientelism. This approach contends that clientelism is a particular mix of particularism and universalism, in which interests are aggregated at the level of the individual and his family 'particularism', but in which all interests can potentially find expression and accommodation 'universalism'. In contrast, 'consociationalism' and 'corporatism' are systems of interest representation in which interests are aggregated at the level of 'social pillar' or the functional association 'universalism', but in which not all interests can find representation and accommodation 'particularism'.

Informace o knize

Plný název Clientelism, Interests, and Democratic Representation
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Brožovaná
Datum vydání 2001
Počet stran 256
EAN 9780521804776
ISBN 0521804779
Libristo kód 02044111
Nakladatelství Cambridge University Press
Váha 348
Rozměry 154 x 230 x 17
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet