Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 PPL 99 Zásilkovna 54

Critical Play

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha Critical Play Mary Flanagan
Libristo kód: 01288921
Nakladatelství MIT Press Ltd, února 2013
For many players, games are entertainment, diversion, relaxation, fantasy. But what if certain games... Celý popis
? points 93 b
927
Skladem u dodavatele Odesíláme za 14-18 dnů

30 dní na vrácení zboží


Zákazníci také koupili


TOP
A Theory of Fun for Game Design Raph Koster / Brožovaná
common.buy 866
Jméno větru Patrick Rothfuss / Pevná
common.buy 506
Rudolf Steiner a založení nových mysterií Sergej O. Prokofjev / Pevná
common.buy 669
Videogames and Art Andy Clarke / Brožovaná
common.buy 1 728
Identita, Báseň a Metafyzika Jan Dostál / Brožovaná
common.buy 150

For many players, games are entertainment, diversion, relaxation, fantasy. But what if certain games were something more than this, providing not only outlets for entertainment but a means for creative expression, instruments for conceptual thinking, or tools for social change? In Critical Play, artist and game designer Mary Flanagan examines alternative games -- games that challenge the accepted norms embedded within the gaming industry -- and argues that games designed by artists and activists are reshaping everyday game culture. Flanagan provides a lively historical context for critical play through twentieth-century art movements, connecting subversive game design to subversive art: her examples of "playing house" include Dadaist puppet shows and The Sims. She looks at artists' alternative computer-based games and explores games for change, considering the way activist concerns -- including worldwide poverty and AIDS -- can be incorporated into game design. Arguing that this kind of conscious practice -- which now constitutes the avant-garde of the computer game medium -- can inspire new working methods for designers, Flanagan offers a model for designing that will encourage the subversion of popular gaming tropes through new styles of game making, and proposes a theory of alternate game design that focuses on the reworking of contemporary popular game practices.

Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Mohlo by vás také zajímat


TOP
Replay: the History of Video Games Tristan Donovan / Brožovaná
common.buy 590
Videogame Atlas YOU PEA / Pevná
common.buy 1 126
Excellent Sheep William Deresiewicz / Brožovaná
common.buy 276
Připravujeme
Game Narrative Toolbox Tobias Heussner / Brožovaná
common.buy 1 491
Invisible Woman Claire Tomalin / Brožovaná
common.buy 403
GameMaker: Studio 100 Programming Challenges Ben Tyers / Brožovaná
common.buy 1 259
Pixel Art for Game Developers Daniel Silber / Brožovaná
common.buy 2 196
Art of Videogames Grant Tavinor / Brožovaná
common.buy 1 036
Norman Bel Geddes Nicolas Maffei / Brožovaná
common.buy 999
Works of Game John Sharp / Pevná
common.buy 515
Handbook of Computer Game Studies Joost Raessens / Brožovaná
common.buy 1 678
Gamescenes Matteo Bittanti / Brožovaná
common.buy 1 024

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet