Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 299 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 64 Zásilkovna 44 PPL 99

Discourse of Classified Advertising

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Discourse of Classified Advertising Paul Bruthiaux
Libristo kód: 04513717
Nakladatelství Oxford University Press Inc, října 1996
Linguists who have studied simplified varieties of a given language, such as pidgins or the language... Celý popis
? points 608 b
6 080
Skladem u dodavatele Odesíláme za 15-20 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Dieter, Der Film, 1 DVD Michael Schaack / DVD
common.buy 178
Otec prasátek - ilustrovaný scénář Terry Pratchett / Pevná
common.buy 127
Disorder and Fracture J.C. Charmet / Brožovaná
common.buy 3 039
Artist of Collingwood. a Novel. Anonymous / Brožovaná
common.buy 661
Wirtschaftliche Entwicklung ROMs Karl Hoffmeister / Brožovaná
common.buy 875
Ce Que Parler Veut Dire Liza Mann Fonjallaz / Brožovaná
common.buy 2 098

Linguists who have studied simplified varieties of a given language, such as pidgins or the language of care-givers, have tended to explain similarities in their structure by the fact that they use the same mechanisms of simplification. Bruthiaux tests this idea by looking at the structure of classified ads in American English, using a body of 800 ads from four categories: automobile sales, apartments for rent, help wanted, and personal ads. Bruthiaux's thesis is that strict, uniform constraints on space should result in uniformly simple texts, no matter which category they are in, and that any variation would be due to the particular needs of each category. To prove this he describes the linguistic structure of classified ads, and shows that they are characterized by a minimal degree of morphosyntactic elaboration. He then examines aspects of their conventions to highlight the role of pre-patterned and prefabricated segments whose collocational rigidity may force the inclusion of otherwise dispensable items. He finds that there is indeed significant variation across ad categories in terms of morphosyntactic elaboration, and concludes that this is due to a greater or lesser need to be explicit, as well as a greater or lesser anticipation of interaction. Finally, he examines the implications of these findings for the study of linguistic simplification and register variation.

Informace o knize

Plný název Discourse of Classified Advertising
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Pevná
Datum vydání 1996
Počet stran 224
EAN 9780195100327
ISBN 0195100328
Libristo kód 04513717
Nakladatelství Oxford University Press Inc
Váha 424
Rozměry 146 x 217 x 20
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet