Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 64 PPL 99 Zásilkovna 54

Geopolitics and Business

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Geopolitics and Business Cedomir Nestorovic
Libristo kód: 44049530
Nakladatelství Springer, Berlin, února 2024
This book sheds light on the intricate relationship between geopolitics and business and the essenti... Celý popis
? points 391 b
3 907
Skladem u dodavatele v malém množství Odesíláme za 12-17 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


TOP
Read People Like a Book Patrick King / Brožovaná
common.buy 500
TOP
Lancelot Giles Kristian / Brožovaná
common.buy 286
Tiger's Dream Colleen Houck / Brožovaná
common.buy 276
Deutsch uben Anneli Billina / Brožovaná
common.buy 433
Nové
Floating Hotel Grace Curtis / Pevná
common.buy 614
Zaostřeno na islám Hammudah Abd al-‘Átí / Kniha
common.buy 142
Kde se líbat v Praze Martina Riebauerová / Pevná
common.buy 197
Tolkovyj slovar' russkogo jazyka Sergej Ozhegov / Brožovaná
common.buy 675
Geopolitics and Development Marcus Power / Brožovaná
common.buy 1 520
George Clooney Kimberly Pott / Brožovaná
common.buy 494

This book sheds light on the intricate relationship between geopolitics and business and the essential interdependence between corporations and geopolitics. Despite apparent animosity, practical solutions and theories proposed by geopolitics find resonance within the business world, and vice versa. Concepts like critical theory, disruption, hegemony, strategic rivalry, and cost-effectiveness hold common ground in both realms, even though they have historically been disregarded.Geopolitical authors have often overlooked the vital role played by businesses in shaping global affairs, while businesses themselves view geopolitics as a risk to be managed. These contrasting viewpoints have given rise to misunderstandings and misconceptions between the two spheres.The author sets out to bridge the gap between geopolitics and business, exploring how corporations perceive space, state, and power, while also analyzing the influence of classical, critical, and feminist geopolitics on business strategies. This comprehensive analysis reveals that businesses are not mere non-state agents among many, but indeed, the principal non-state agents in geopolitics. The book is an essential read for scholars, researchers, and professionals seeking a deeper understanding of the dynamic interplay between these critical forces.

Informace o knize

Plný název Geopolitics and Business
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Pevná
Datum vydání 2024
EAN 9783031453243
Libristo kód 44049530
Nakladatelství Springer, Berlin
Rozměry 155 x 235
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet