Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 64 PPL 99 Zásilkovna 54

Heartland TV

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha Heartland TV Victoria E. Johnson
Libristo kód: 04931644
Nakladatelství NEW YORK UNIVERSITY PRESS, ledna 2008
The Midwest of popular imagination is a "Heartland" characterized by traditional cultural values and... Celý popis
? points 97 b
970
Skladem u dodavatele v malém množství Odesíláme za 12-17 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Výprodej
Československo Stát, který zklamal Mary Heimannová / Pevná
common.buy 290
Companion to Baroque Music Julie Anne Sadie / Brožovaná
common.buy 3 059
Die Form des Wassers Andrea Camilleri / Brožovaná
common.buy 342
Heartland Diane Siebert / Pevná
common.buy 432
Pythagoras Egmont Colerus / Pevná
common.buy 1 652
Down and Dirty / Pevná
common.buy 656
Bible and the Working Classes Alexander Wallace / Pevná
common.buy 1 008
Spy After All John Lewes / Pevná
common.buy 679
Radiology for Anaesthesia and Intensive Care Richard Hopkins / Brožovaná
common.buy 3 480
Grammar of Crow Randolph Graczyk / Pevná
common.buy 2 459
Heartland Patrick McCabe / Brožovaná
common.buy 403

The Midwest of popular imagination is a "Heartland" characterized by traditional cultural values and mass market dispositions. Whether cast positively - as authentic, pastoral, populist, hardworking, and all-American - or negatively - as backward, narrowminded, unsophisticated, conservative, and out-of-touch - the myth of the Heartland endures."Heartland TV" examines the centrality of this myth to television's promotion and development, programming and marketing appeals, and public debates over the medium's and its audience's cultural worth. Victoria E. Johnson investigates how the "square" image of the heartland has been ritually recuperated on prime time television, from "The Lawrence Welk Show" in the 1950s, to documentary specials in the 1960s, to "The Mary Tyler Moore Show" in the 1970s, to "Ellen" in the 1990s. She also examines news specials on the Oklahoma City bombing to reveal how that city has been inscribed as the epitome of a timeless, pastoral heartland, and concludes with an analysis of network branding practices and appeals to an imagined "red state" audience.Johnson argues that non-white, queer, and urban culture is consistently erased from depictions of the Midwest in order to reinforce its "reassuring" image as white and straight. Through analyses of policy, industry discourse, and case studies of specific shows, "Heartland TV" exposes the cultural function of the Midwest as a site of national transference and disavowal with regard to race, sexuality, and citizenship ideals.

Informace o knize

Plný název Heartland TV
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Brožovaná
Datum vydání 2008
Počet stran 262
EAN 9780814742938
ISBN 0814742939
Libristo kód 04931644
Nakladatelství NEW YORK UNIVERSITY PRESS
Váha 382
Rozměry 152 x 229 x 17
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet