Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 PPL 99 Zásilkovna 54

How Children Learn the Meanings of Words

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha How Children Learn the Meanings of Words Paul Bloom
Libristo kód: 04561848
Nakladatelství MIT Press Ltd, ledna 2002
How do children learn that the word "dog" refers not to all four-legged animals, and not just to Ral... Celý popis
? points 87 b
869
50 % šance Prohledáme celý svět Kdy knihu dostanu?

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


TOP
Electric Idol Katee Robert / Brožovaná
common.buy 327
New York by Foot Jessie Kanelos Weiner / Brožovaná
common.buy 558
Beyond Biocentrism Robert Lanza / Brožovaná
common.buy 362
Better Than Before Gretchen Rubin / Brožovaná
common.buy 264
Dietetyka sportowa Mizera Justyna / Brožovaná
common.buy 183
Beyond Biocentrism Robert Lanza / Pevná
common.buy 536
Anatomy Flashcards Stephanie McCann / Hra
common.buy 1 182
Every Body Does Yoga Lynn Eddy / Pevná
common.buy 641
La mirada cosmopolita o La guerra es la paz Ulrich Beck / Brožovaná
common.buy 546
Hope Joel Rothschild / Brožovaná
common.buy 424
Spectroscopy for Amateur Astronomers Marc F. M. Trypsteen / Pevná
common.buy 1 864
Reimenspruche Und Andere Werke in Einzeldrucken Friedrich von Logau / Pevná
common.buy 6 060

How do children learn that the word "dog" refers not to all four-legged animals, and not just to Ralph, but to all members of a particular species? How do they learn the meanings of verbs like "think," adjectives like "good," and words for abstract entities such as "mortgage" and "story"? The acquisition of word meaning is one of the fundamental issues in the study of mind. According to Paul Bloom, children learn words through sophisticated cognitive abilities that exist for other purposes. These include the ability to infer others' intentions, the ability to acquire concepts, an appreciation of syntactic structure, and certain general learning and memory abilities. Although other researchers have associated word learning with some of these capacities, Bloom is the first to show how a complete explanation requires all of them. The acquisition of even simple nouns requires rich conceptual, social, and linguistic capacities interacting in complex ways. This book requires no background in psychology or linguistics and is written in a clear, engaging style. Topics include the effects of language on spatial reasoning, the origin of essentialist beliefs, and the young child's understanding of representational art. The book should appeal to general readers interested in language and cognition as well as to researchers in the field.

Informace o knize

Plný název How Children Learn the Meanings of Words
Autor Paul Bloom
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Brožovaná
Datum vydání 2002
Počet stran 314
EAN 9780262523295
ISBN 0262523299
Libristo kód 04561848
Nakladatelství MIT Press Ltd
Váha 508
Rozměry 153 x 229 x 17
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet