Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 PPL 99 Zásilkovna 54

Place of the Audience: Cultural Geographies of Film Consumption

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha Place of the Audience: Cultural Geographies of Film Consumption Mark Jancovich
Libristo kód: 01246315
Nakladatelství Bloomsbury Publishing, dubna 2003
It has been a recurring complaint both within and against film studies that it has largely ignored t... Celý popis
? points 121 b
1 211
50 % šance Prohledáme celý svět Kdy knihu dostanu?

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


V Albánii nejsou lvi Jan Vlasák / Mapa
common.buy 234
Among The White Moon Faces Lim / Brožovaná
common.buy 532
Prospective Studies of Crime and Delinquency K. T. van Dusen / Pevná
common.buy 6 578
Czartoryski and European Unity Marian Kukiel / Pevná
common.buy 4 741
Once Upon a Marigold Jean Ferris / Brožovaná
common.buy 212
Comparative-Historical Methods Matthew Lange / Brožovaná
common.buy 1 974
Deal Michael Clifford / Brožovaná
common.buy 423
Security of Freedom / Brožovaná
common.buy 1 292
Nine Months Paula Bomer / Brožovaná
common.buy 438
Les Coeurs autonomes David Foenkinos / Brožovaná
common.buy 281
Mrs Pat Anton Burge / Brožovaná
common.buy 436
Students and National Socialism in Germany Geoffrey J. Giles / Pevná
common.buy 4 895
Připravujeme
Electron Crystallography Xiaodong Zou / Brožovaná
common.buy 1 162
Production and Operations Management Kanishka Bedi / Brožovaná
common.buy 1 239
Slave in the White House Elizabeth Dowling Taylor / Brožovaná
common.buy 473

It has been a recurring complaint both within and against film studies that it has largely ignored the activities of audiences. This book aims to address this absence (as compared to television studies) and to explain its cause. The authors argue that there is a social context in which the consumption of film can be understood or studied historically; demonstrating that a concentration on the place of film consumption within the changing cultural politics of the city can offer a compelling and productive focus of analysis. This book examines not only the different meanings of different sites of film exhibition and distribution (city-centre cinemas, local cinemas, art-house cinemas, multiplexes, terrestrial television transmission, video rental and retail, and satellite/cable), but also the meanings of the activities of film consumption associated with these sites. Through use of archival materials and ethnographic studies of the audience, the book examines the meanings of film consumption from the earliest film showings up to the 21st century.

Informace o knize

Plný název Place of the Audience: Cultural Geographies of Film Consumption
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Brožovaná
Datum vydání 2003
Počet stran 288
EAN 9780851709420
ISBN 0851709427
Libristo kód 01246315
Nakladatelství Bloomsbury Publishing
Váha 550
Rozměry 230 x 154 x 21
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet