Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 64 PPL 99 Zásilkovna 54

Selling Catholicism

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Selling Catholicism Christopher Lynch
Libristo kód: 06375463
Nakladatelství The University Press of Kentucky, září 1998
" When the popularity of Milton Berle's television show began to slip, Berle quipped, ""At least I'm... Celý popis
? points 99 b
987
Skladem u dodavatele Odesíláme za 14-18 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Reunion ; Dark Pony David Mamet / Brožovaná
common.buy 242
Rethinking Teacher Education David Hartley / Brožovaná
common.buy 1 942
Hussein de Jordania Susana Mangana Porteiro / Brožovaná
common.buy 2 132
Připravujeme
President of an Empty Room Steven Knight / Brožovaná
common.buy 282
Flying Over Brooklyn Myron Uhlberg / Brožovaná
common.buy 246
Skin Bioscience / Pevná
common.buy 4 871
Millennium People James Graham Ballard / Brožovaná
common.buy 456

" When the popularity of Milton Berle's television show began to slip, Berle quipped, ""At least I'm losing my ratings to God!"" He was referring to the popularity of ""Life Is Worth Living"" and its host, Bishop Fulton J. Sheen. The show aired from 1952 to 1957, and Sheen won an Emmy, beating competition that included Lucille Ball, Jimmy Durante, and Edward R. Murrow. What was the secret to Sheen's on-air success? Christopher Lynch examines how he reached a diverse audience by using television to synthesize traditional American Protestantism with a reassuring vision of Catholicism as patriotic and traditional. Sheen provided his viewers with a sense of stability by sentimentalizing the medieval world and holding it out as a model for contemporary society. Offering clear-cut moral direction in order to eliminate the anxiety of cultural change, he discussed topics ranging from the role of women to the perils of Communism. Sheen's rhetoric united both Protestant and Catholic audiences, reflecting -and forming- a vision of mainstream, postwar America. Lynch argues that Sheen's persuasive television presentations helped Catholics gain social acceptance and paved the way for religious ecumenism in America. Yet, Sheen's work also sowed the seeds for the crisis of competing ideologies in the modern American Catholic Church.

Informace o knize

Plný název Selling Catholicism
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Pevná
Datum vydání 1998
Počet stran 216
EAN 9780813120676
ISBN 9780813120676
Libristo kód 06375463
Váha 498
Rozměry 152 x 229 x 17
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet