Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 299 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 64 Zásilkovna 44 PPL 99

Sociology of Giving

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Sociology of Giving Helmuth Berking
Libristo kód: 04685801
Nakladatelství SAGE Publications Inc, března 1999
We all give and receive gifts. But few of us reflect on the risks and uncertainties inherent to this... Celý popis
? points 447 b
4 473
Skladem u dodavatele Odesíláme za 14-18 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


TOP
Wicked King Holly Black / Brožovaná
common.buy 186
TOP
The Whole-Brain Child Daniel J. Siegel / Brožovaná
common.buy 420
TOP
Stick Man Julia Donaldson / Brožovaná
common.buy 223
A Little Hatred Joe Abercrombie / Pevná
common.buy 609
American Comic Book Chronicles: The 1980s Keith Dallas / Pevná
common.buy 1 034
Code Like a Pro in C# / Brožovaná
common.buy 1 830
Wild Waters Susanne Masters / Brožovaná
common.buy 673
Ferryman / Pevná
common.buy 675
Wallers letzter Gang, 1 DVD Christian Wagner / DVD
common.buy 474
Paradiso Jose Lima / Brožovaná
common.buy 462
Fields of Fire James Webb / Brožovaná
common.buy 710
Leonard Bernstein - All Time Best, 1 Audio-CD Leonard Bernstein / Audio CD
common.buy 278
Terrorism Jaideep Saikia / Pevná
common.buy 1 397
Připravujeme
Talking Bodies Larry Tremblay / Brožovaná
common.buy 409

We all give and receive gifts. But few of us reflect on the risks and uncertainties inherent to this form. For example, to give means to acquire power, to effect a symbolic exchange, to initiate ties and alliances, to convey social messages to others and to classify our own status. Gift-giving is also a device to register honour and shame, to show solidarity, to equalize and to create intimacy. This fascinating volume looks at the ambivalence of gift-giving; contemporary gift-giving, its motives, occasions and its rules; examines 'sacrifice', 'food-sharing' and 'gift-giving' as those basic institutions upon which symbolic orders of 'traditional' society rely; and considers the historical invention of hospitality, paving the way to an analysis of the anthropology of giving. Berking explores the transition from traditional society to the market self-interest form, sketching a moral economy beyond the rationale of the market-place and a world caught in the grip of competitive possessive individualism.

Informace o knize

Plný název Sociology of Giving
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Pevná
Datum vydání 1999
Počet stran 176
EAN 9780761956488
ISBN 0761956484
Libristo kód 04685801
Nakladatelství SAGE Publications Inc
Váha 420
Rozměry 156 x 234 x 16
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet