Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 299 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 64 Zásilkovna 44 PPL 99

Spatial Methods in Econometrics

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha Spatial Methods in Econometrics Daniela Gumprecht
Libristo kód: 06949273
Nakladatelství VDM Verlag Dr. Müller, listopadu 2009
This work deals with the adequate handling of spatial data in general, and in particular in the fram... Celý popis
? points 124 b
1 242
U nakladatele na objednávku Odesíláme za 3-5 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Geomarketing GERS L PEZ BELTR N / Brožovaná
common.buy 733
Der Kampf der Teile im Organismus Wilhelm Roux / Brožovaná
common.buy 1 489
Spatial Strategies Tamas Makany / Brožovaná
common.buy 1 489
Urban Complexity and Spatial Strategies Patsy Healey / Pevná
common.buy 6 680
Geomarketing Johannes Kroll / Brožovaná
common.buy 1 624
Lest We Be Damned Lisa McClain / Pevná
common.buy 5 776
Die Bestimmung Und Steuerung Des Wertes Von Marken Matthias Sander / Brožovaná
common.buy 1 830
Spatial Strategies in Retailing R. Laulajainen / Pevná
common.buy 5 094
Transformation in the Writing K. H. Wolff / Brožovaná
common.buy 3 313

This work deals with the adequate handling of spatial data in general, and in particular in the framework of economic sciences. An overview of well known methods from the field of spatial statistics and spatial econometrics is given. Furthermore a special class of spatial objects is described, namely objects that are that far apart from all other observations in the dataset, that they are not connected to them anymore. Different treatments of such objects are suggested and their influence on the Moran's I test for spatial autocorrelation is analysed. After this theoretical part some adequate spatial methods are applied to the well-known problem of R&D spillovers. Here the spatial contiguity matrix is based on an economic distance measure instead of the commonly used geographic distances. In the last part, optimal design theory and spatial analysis are combined via a new criterion, which was developed to be able to take a potential spatial dependency of the data points into account. The target audience for this book are statistics students and scientific researchers who are familiar with the standard tools for regression modelling, optimal design theory and statistical inference.

Informace o knize

Plný název Spatial Methods in Econometrics
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Brožovaná
Datum vydání 2010
Počet stran 104
EAN 9783836462891
Libristo kód 06949273
Nakladatelství VDM Verlag Dr. Müller
Váha 150
Rozměry 150 x 220 x 5
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet